Skip to main content
Etusivu » Kokoukset ja yritystapahtumat » Uutta syntyy sinne, missä rohkeus ja yhteisöllisyys kohtaavat
Sponsoroitu

Ella Hakala

markkinointipäällikkö, Kyrön Vierailukeskus

Aito yhteisöllisyys ja hyvinvointi syntyvät, kun työntekijä tuntee olevansa osa jotain suurempaa ja voivansa oikeasti vaikuttaa yrityksen suuntaan.

– Kaikkien ajatuksia kuunnellaan ja jokaisen ideat ovat tervetulleita pöytään. Hierarkia on meillä todella matala. Uudet tuotteet, tapahtumat ja tilauudistukset syntyvät kaikki oman ideointimme pohjalta ja ne on itse rakennettu alusta asti. Toimintamme on saanut alkunsa rohkeudesta ja tämä arvo elää kaikessa tekemisessämme, sanoo Kyrön Vierailukeskuksen markkinointipäällikkö Ella Hakala.

Rohkeus ei jää Kyröllä puheen tasolle, vaan kaikkia kannustetaan kokeilemaan, epäonnistumaankin ja ennen kaikkea tekemään asioita, joita ei ole ennen tehty.

– Esimerkiksi viime syksynä rakensimme saunabaarin Helsingin keskustaan nopealla aikataululla, mikä on hyvä esimerkki siitä, miten hullultakin kuulostavat ideat viedään rohkeasti käytäntöön, Hakala kertoo, ja jatkaa esimerkillä korona-ajasta:

– Oikeaan hetkeen osuva oivallus käytännössä pelasti Kyrön, kun keksimme valjastaa koko tuotannon käsidesin tekemiseen. Pula käsidesistä oli alueen sairaaloissa huutava, joten lomautuslaput voitiin Kyröllä repiä ja tuotanto pyöri täysillä koronavuosienkin ajan.

Kyröfest tuo ihmiset yhteen

Kyrö Distilleryn toiminta pyörähti käyntiin vuonna 2012 viiden ystävyksen saunaillasta. Pohjalainen rohkeus ja heittäytyminen johtivat oman tislaamon perustamiseen Kyröjoen rannalle vanhaan, 1900-luvun alussa rakennettuun meijeriin. Ihmisten saattaminen yhteen erilaisten elämysten äärelle on alusta asti ollut osa kyröläisten missiota.

Kyröfest, eli ”hiukka suuruurenhullut pihafestarit”, on yksi osoitus tästä. Kyröfesteillä musiikki, taide ja paikallinen ruoka- ja juomakulttuuri paiskaavat kättä. Parituhatta henkeä elokuussa yhteen kokoava tapahtuma on vakiinnuttanut paikkansa festarikansan keskuudessa ja paikalle saavutaan joka puolelta Suomea.

– Kyröfestin tunnelmaa ja miljöötä kiitellään. Festareilla esiintyvät niin tunnetut kotimaiset artistit kuin nousevat kyvytkin. Vuoden 2025 festareiden pääesiintyjä on Pariisin Kevät. Tuotamme Kyröfestin kokonaan itse ja yhteistyö paikallisten yritysten, kuten ruokapalveluiden tarjoajien kanssa on vilkasta.

Kurkkaa kulisseihin Kyrössä

Hakala toteaa, että Kyrön Vierailukeskuksessa kävijä pääsee konkreettisesti yrityksen tarinan ja ikimuistoisten elämysten äärelle. Vierailukeskuksessa käy vuosittain 16 000 vierasta.

– Tislaamo on täynnä tuoksuja, tarinoita ja makuja. Tutustumiskierroksella pääsee näkemään tuotteiden valmistusta ja kuulemaan tarinamme. Järjestämme virkistyspäiviä, juhlia, kokouksia ja muita tapahtumia tilauksesta ympäri vuoden. Vierailukeskuksen pienestä kaupasta voi ostaa tuliaisia, mutta nykyisen lainsäädännön puitteissa ei kuitenkaan kaikkea tarjoamaamme. Ulosmyyntioikeuksiin toivommekin tulevaisuudessa muutosta.

Yöpyminenkin on mahdollista tunnelmallisessa Kyrötalossa.

– Toisaalta, jos ei löydä tietään Isokyröön asti, voimme aina tuoda oman täyden palvelun Kyrö-baarin asiakkaan tapahtumaan, Hakala toteaa iloisesti, ja päättää:

– Puhallamme todella kovasti yhteen hiileen, jotta tuotteemme menestyvät ja kohtaavat asiakkaiden toiveet. Vierailukeskuksessa haluamme tarjota elämyksiä, joita asiakas ei ole koskaan aiemmin kokenut.

Kyrön Vierailukeskus – Tervetuloa Kylähän!

• Elämys- ja kokouspaketit
• Tislaamokierrokset ja tastingit
• Tilausravintola ja -baari
• Majoitus Kyrötalossa
• Kyröfest vuosittain elokuussa

Tutustu Kyrön Vierailukeskukseen!

Tislaamo täynnä tarinoita, tuoksuja ja makuja

Next article