Kauppakeskukset ovat yksilöitä. Pitkän tähtäimen suunnitelmallisuus ja monipuolisuuden tukeminen ovat kaikkien, niin vuokralaisten, asiakkaiden kuin kauppakeskuksen etu.
Mikko Östring
johtaja, toimitilat, RAKLI ry / Suomen Kauppakeskusyhdistys ry
Miten myymälöissä ja kauppakeskuksissa voidaan parantaa asiakasviihtyvyyttä?
Kauppakeskukset ovat parhaimmillaan uudistuvia katettuja kaupunkikeskustoja, jotka palvelevat laajasti eri elämäntyylejä personoidulla asiakaskokemuksella. Avainsanoja ovat viihtyisä, siisti ja turvallinen ympäristö, autenttisuus, elämyksellisyys ja yllätyksellisyys.
Mitkä digitaaliset palvelut parantavat perinteistä myymälätoimintaa?
Kauppakeskus voi auttaa vuokralaisiaan kohdennetussa ja reaaliaikaisessa markkinoinnissa, navigoinnissa ja asiakkaiden yksilöllisessä huomioimisessa sekä tarjota digitaalisia kanavia, joita vuokralaiset voivat hyödyntää omassa markkinoinnissaan.
Piia Lehtinen
hallituksen puheenjohtaja, Design District Helsinki
Miten myymälöissä ja kauppakeskuksissa voidaan parantaa asiakasviihtyvyyttä?
Kauppa kulkee tulevaisuudessa yhä elämyksellisempään ja moniaistillisempaan suuntaan. Kuluttajat odottavat uusia kokemuksia, palvelua, visuaalisuutta, yllätyksellisyyttä. Palveluja kohderyhmän kulutuskäyttäytyminen ja tarpeet huomioiden, tiloja viihtyä ja viipyillä. Kohtaaminen ja palvelu ovat digitaalisessakin ajassa se juttu.
Mitkä digitaaliset palvelut parantavat perinteistä myymälätoimintaa?
Integraatio digitaalisen palvelun ja kivijalan välillä sekä monikanavaisuus mahdollistavat perinteistä kivijalkaa tukevan laajan ja joustavan palvelun sekä tavoittavuuden.
Lauri Pyökäri
toimitusjohtaja, Tuote- ja palvelukaupan yhdistys ETU
Miten myymälöissä ja kauppakeskuksissa voidaan parantaa asiakasviihtyvyyttä?
Peruspalvelun parantaminen. Asiakaskokemusta parannetaan ottamalla selville, mitä asiakkaiden odotukset ovat ja ryhtymällä niiden perusteella toimenpiteisiin. Digitalisaatio ja automatisaatio mahdollistavat kivijalkamyymälöiden asiakastiedon ja -datan hallinnan, muutostarpeiden tarkkailun ja lisäävät kokonaistiedon määrää.
Mitkä digitaaliset palvelut parantavat perinteistä myymälätoimintaa?
Strukturoimattoman, luokittelemattoman datan paremmalla järjestelyllä ja hyödyntämisellä saadaan lisää ajantasaista tietoa siitä, mitä asiakkaan käytös ja odotukset oikeasti ovat.
Esko Leppäkorpi
toimitusjohtaja, Muotikaupan liitto
Miten myymälöissä ja kauppakeskuksissa voidaan parantaa asiakasviihtyvyyttä?
Mietitään, miten liikkeet sijoitellaan, selkeät kauttakulkureitit, opasteet, sisäänkäynnit ja autopaikat. Pienet erikoisliikkeet tuovat vaihtelua ja erilaisuutta ja toisenlaista osaamista asiakaspalveluun ja asiakaskohtaamisiin. Viihtyisä kauppakeskus tukee myös pienten yritysten jaksamista.
Mitkä digitaaliset palvelut parantavat perinteistä myymälätoimintaa?
Pääte, jolla sovittamansa vaatteen voi ostaa verkkokaupasta. Tulevaisuudessa kaupassa on peili, josta asiakas näkee vaatteen päällään tarvitsematta pukea sitä. Kaiken tuotetiedon saa peiliin kytketystä päätelaitteesta.