Muutosvalmennus hybridityön kehittämiseen on Business Gardenin uusin ja ajankohtaisin palvelu yrityksille, jotka pohtivat toimintatapojen muutoksia koronarajoitusten jälkeen. Palvelu on konseptoitu – ja se toteutetaan – yhdessä kokeneiden työelämän ja -ympäristön asiantuntijoiden kanssa. Business Garden haluaa tukea asiakkaitaan työelämän uudistumisessa monipuolisin keinoin: jo syksyllä 2020 lanseerattiin Toimitilajousto, joka on aivan uudenlainen vuokrasopimusmalli.
Työympäristön murros on ollut käynnissä jo vuosia ennen koronaa, mutta korona muutti työnteon malleja pysyvästi.
– Yritykset ovat monien kysymysten äärellä juuri nyt, vaikka osalle organisaatioita monipaikkainen työskentely oli arkea jo ennen koronaa. Muutos realisoitui niin laajassa mittakaavassa, että se haastoi yrityksen kuin yrityksen pohtimaan uusia työnteon malleja, arvioi Toimitilat-liiketoiminnan johtaja Peter Lindeberg Peabista.
Business Gardenissa suunniteltu Muutosvalmennus hybridityön kehittämiseen tarjoaa yrityksille prosessimaisesti etenevän, osallistavan kehityshankkeen, jota ohjaa työelämän ja -ympäristön ammattilainen. Business Gardenin yhteistyökumppaneita ovat Moodit Oy ja Profit Interior Oy. Muutosvalmennus sisältyy maksutta asiakkaan palvelupakettiin, kun tiloja raamittava esisopimus on allekirjoitettu.
Vihdoinkin varmuutta tulevaisuuden ennustamiseen
Muutosvalmennus hybridityön kehittämiseen on uusi palvelu Business Gardenissa, kuten on myös erittäin kattava Toimitilajousto-sopimusmalli. Peter Lindeberg kertoo, että koko toimialaakin uudistavien palvelujen kehittäminen aloitettiin Business Gardenissa jo ennen koronaa, mutta pandemia kiihdytti kehitystyötä.
– Muutosvalmennus on tarkoitettu yrityksille, jotka ovat nyt uudistamassa työkulttuuriaan ja -tapojaan. Ne asiakkaat ja yritykset, jotka käynnistivät monipaikkaisen työympäristömuutoksen jo ennen koronaa, selvisivät etätyöhön siirtymisestä helpommalla. Heidän työympäristöönsä ja toimintamalleihinsa ei välttämättä tarvita suuria muutoksia post-covid ajassa. Mutta epävarmuus tulevaisuudesta on edelleen läsnä, jolloin Toimitilajousto voi olla ratkaisu heille.
– Huomion arvoista on sekin, että Business Garden voi tarjota joustavasti myös edellä mainittujen palvelujen yhdistelmää. Molemmat luovat turvaa tulevaisuuteen, korostaa Lindeberg ja jatkaa:
– Toimitilaratkaisuissa on aina kyseessä pitkäaikainen sitoutuminen – niin asiakkaille kuin meille. Ratkaisun tulee palvella asiakkaita erilaisissa murrosvaiheissa, joita voi tulla vastaan markkinatilanteen muuttuessa, yrityksen strategian muuttuessa tai vaikkapa yrityskauppojen yhteydessä.
Asiakkaat tarvitsevat nyt erilaista tukea kuin ennen – työkulttuurin ja sosiaalisen työympäristön muutokset vaativat uutta osaamista
Mitä työelämän murros ja muutokset tarkoittavat palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä? Mistä tiedämme, miten käytämme tiloja jatkossa?
Peter Lindebergin mukaan kiinteistöpuolella on syytä ymmärtää, että murros pitää sisällään elementtejä, joista ei selviä pelkästään insinööritieteillä, vaikka fyysinen tila, paikasta riippumatta, on edelleen tärkeä. Hän korostaa, että sosiaalisen työympäristön ja työkulttuurin murrosta voidaan pitää kaikkein merkittävimpänä asiana juuri nyt, joka vaatii erikoisosaamista ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämistä.
Haluamme olla alan edelläkävijä ja tässä asiassa meidän yhteistyökumppanimme, oman alansa asiantuntijat, ovat avainasemassa auttamassa asiakkaitamme. Ei ole olemassa yhtä oikeaa ratkaisua, jokainen asiakas ja organisaatio ovat erilaisia, mikä tulee huomioida parhaimman lopputuloksen saavuttamiseksi, Lindeberg sanoo.